
Wat te doen bij storingen?
Het kan voorkomen dat na het inschakelen de voorziening niet geactiveerd wordt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Enkele hiervan kunt u mogelijk zelf verhelpen. Indien u een defect of storing constateert kunt u het beste contact met ons opnemen.
Aardlekschakelaar resetten
Alle zuilen van Marktstroom zijn voorzien van een aardlekschakelaar. Deze aardlekschakelaar is meestal te resetten door de beheerder. De aardlekschakelaar dient zich in de rode staat te bevinden; dit betekent dat de aardlek ingeschakeld is. Indien deze groen of grijs is, is de aardlekschakelaar uitgeschakeld en zal er geen stroom beschikbaar zijn.
Status controleren
Indien u gebruik maakt van de website of de smartphone app kunt u de status van een stekker controleren; indien de status op 'niet beschikbaar' staat, is de stekker in onderhoud en daardoor niet beschikbaar. U kunt dan het beste een andere stekkerdoos opzoeken.

Niet te veel haast
Het kan soms even duren voordat een zuil in- of uitschakelt. Normaal duurt dit enkele seconden, maar door drukte op het netwerk, bijvoorbeeld tijdens een festival kan dit oplopen naar enkele tientallen seconden. Indien u via de app, website of telefoon uw levering heeft beeindigd, maar deze niet uit lijkt te schakelen hoeft u geen contact op te nemen. Het systeem heeft uw 'uit' verzoek ontvangen en sluit administratief de levering af; de volgende klant gebruikt dus geen stroom op uw kosten!
Hoe werkt het
Stap 1: Registreren
Registreer u éénmalig als Marktstroom-gebruiker door contact met ons op te nemen. Hierna kunt u voortaan van ieder Marktstroompunt in Nederland gebruik maken, tegen de lokaal geldende tarieven (zie de pagina Locaties). De Marktstroompunten hebben een uniek vijf-cijferig nummer. De betreffende Marktstroompunten kunt u activeren en automatisch afrekenen via de volgende stappen.
Stap 2: Aansluiten
Sluit uw stroomkabel aan op het stroompunt dat u wilt activeren.
Stap 3: Stroomlevering activeren
Activeer het vijf-cijferige nummer van het Marktstroompunt dat u wilt activeren met:
-
De Marktstroom-app (voor smartphone of tablet) of
-
Deze website: log in met uw emailadres en wachtwoord (bovenaan deze pagina)
Uw stroom blijven geactiveerd tot het moment dat u deze beëindigt (zie onder). Meer informatie kunt u op de kast of borden vinden.
Informatie tijdens en na beëindiging levering
U blijft via een dagelijks sms- en/of e-mailbericht op de hoogte van uw kosten (dit kunt u wijzigen door in te loggen). Als u via de belcomputer de Marktstroompunten bedient dan wordt start en einde levering aan u bevestigd per SMS en/of e-mail.
Indien u gebruik maakt van de Marktstroom-app of uw persoonlijke omgeving op de website, dan heeft u ook altijd zicht op uw actuele verbruik, de kosten en de status van uw aansluiting en verblijf (actief/inactief).
Stroomlevering beëindigen
U kunt stroom beëindigen via dezelfde kanalen die u heeft gebruikt voor de activatie (zie stap 3).
Let op: met het ontkoppelen van de stroomkabel is uw levering niet beëindigd, u dient de levering via app, site of telefoon te beëindigen.
Betalen
U betaalt achteraf via een van onze betaalmethoden welke u tijdens de registratie heeft gekozen.
-
Veruit het meest eenvoudig is via automatische incasso. Na het einde van de maand wordt het bedrag automatisch geincasseerd. U ontvangt een email met daarin uw factuur welke al reeds betaald is.
-
Indien u niet voor automatische incasso heeft gekozen krijgt u na het einde van de maand een email met daarin uw factuur en een betaal link. Via iDeal, Sofort, Mr. Cash of Creditcard (MasterCard of VISA) kunt u vervolgens het bedrag voldoen.
Via marktstroom.nl (log in bovenaan de deze site) kunt u ook altijd uw factuur bekijken. Hier kunt u ook uw betaalmethode wijzigen.
Direct Marktstroom gebruiken zonder registratie vooraf
U kunt ook, zonder uzelf eerst als klant te registreren, gebruik maken van Marktstroom. U betaalt dan direct per creditcard. Hier zijn extra kosten aan verbonden: € 1,00 per transactie. U kunt als ongeregistreerde gebruiker alleen gebruik maken van het 088-nummer voor activatie en deactivatie van Marktstroompunten en dus geen gebruik maken van app en site als activatie- en informatiekanaal. Ook ontvangt u in dit geval geen factuur. Alleen MasterCard en VISA worden geaccepteerd.
