Wat te doen bij storingen?

Het kan voorkomen dat na het inschakelen de voorziening niet geactiveerd wordt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Enkele hiervan kunt u mogelijk zelf verhelpen. Indien u een defect of storing constateert kunt u het beste contact met ons opnemen.

Aardlekschakelaar resetten

Alle zuilen van Evenementenstroom zijn voorzien van een aardlekschakelaar. Deze aardlekschakelaar is meestal te resetten door de beheerder. De aardlekschakelaar dient zich in de rode staat te bevinden; dit betekent dat de aardlek ingeschakeld is. Indien deze groen of grijs is, is de aardlekschakelaar uitgeschakeld en zal er geen stroom beschikbaar zijn. 

Status controleren

Indien u gebruik maakt van de website of de smartphone app kunt u de status van een stekker controleren; indien de status op 'niet beschikbaar' staat, is de stekker in onderhoud en daardoor niet beschikbaar. U kunt dan het beste een andere stekkerdoos opzoeken.

Niet te veel haast

Het kan soms even duren voordat een zuil in- of uitschakelt. Normaal duurt dit enkele seconden, maar door drukte op het netwerk, bijvoorbeeld tijdens een festival kan dit oplopen naar enkele tientallen seconden. Indien u via de app, website of telefoon uw levering heeft beeindigd, maar deze niet uit lijkt te schakelen hoeft u geen contact op te nemen. Het systeem heeft uw 'uit' verzoek ontvangen en sluit administratief de levering af; de volgende klant gebruikt dus geen stroom op uw kosten!

Hoe werkt het

Stap 1: Registreren

Registreer u éénmalig als Evenementenstroom-gebruiker door contact met ons op te nemen. Hierna kunt u voortaan van ieder Evenementenstroompunt in Nederland gebruik maken, tegen de lokaal geldende tarieven (zie de pagina Locaties). Een Evenementenstroompunt kan een stroomaansluiting of watertappunt betreffen. Deze Evenementenstroompunten hebben een uniek vijfcijferig nummer. De betreffende Evenementenstroompunten kunt u activeren en automatisch afrekenen via de volgende stappen.

Stap 2: Aansluiten (alleen voor stroomlevering)

Sluit uw stroomkabel aan op het stroompunt dat u wilt activeren.

Stap 3: Verblijf, Stroomlevering of Watertapbeurt activeren

Activeer het vijfcijferige nummer van het Markt/Evenementenstroompunt dat u wilt activeren met: 

  • De Evenementenstroom-app (voor smartphone of tablet) of

  • Deze website: log in met uw emailadres en wachtwoord (bovenaan deze pagina) of

  • Uw telefoon: bel 088 - 170 7702 (lokaal tarief) en volg de instructies

     

     

Uw stroom en water blijven geactiveerd tot het moment dat u deze beëindigt (zie onder). Meer informatie kunt u op de kast of borden vinden.

 

Informatie tijdens en na beëindiging levering

U blijft via een dagelijks, sms- en/of e-mailbericht op de hoogte van uw kosten voor Stroom en Water (dit kunt u wijzigen door in te loggen). Als u via de belcomputer de Markt- en Evenementenstroompunten bedient dan wordt start en einde levering aan u bevestigd per SMS en/of e-mail.

Indien u gebruik maakt van de Evenementenstroom-app of uw persoonlijke omgeving op Evenementenstroom.eu, dan heeft u ook altijd zicht op uw actuele verbruik, de kosten en de status van uw aansluiting en verblijf (actief/inactief).

Stroomlevering beëindigen

U kunt stroom en water beëindigen via dezelfde kanalen die u heeft gebruikt voor de activatie (zie stap 3).

Let op: met het ontkoppelen van de stroomkabel is uw levering niet beëindigd, u dient de levering via app, site of telefoon te beëindigen.

Betalen

U betaalt achteraf via een van onze betaalmethoden welke u tijdens de registratie heeft gekozen.

  • Veruit het meest eenvoudig is via automatische incasso. Na het einde van de maand wordt het bedrag automatisch geincasseerd. U ontvangt een email met daarin uw factuur welke al reeds betaald is.

  • Indien u niet voor automatische incasso heeft gekozen krijgt u na het einde van de maand een email met daarin uw factuur en een betaal link. Via iDeal, Sofort, Mr. Cash of Creditcard (MasterCard of VISA) kunt u vervolgens het bedrag voldoen.

Via Evenementenstroom.eu (log in bovenaan de deze site) kunt u ook altijd uw factuur bekijken. Hier kunt u ook uw betaalmethode wijzigen.

Direct Evenementenstroom gebruiken zonder registratie vooraf

U kunt ook, zonder uzelf eerst als klant te registreren, gebruik maken van Evenementenstroom . U betaalt dan direct per creditcard. Hier zijn extra kosten U kunt ook, zonder uzelf eerst als klant te registreren, gebruik maken van Evenementenstroom . U betaalt dan direct per creditcard. Hier zijn extra kosten aan verbonden: € 1,00 per transactie. U kunt als ongeregistreerde gebruiker alleen gebruik maken van het 088-nummer voor activatie- en deactivatie van Evenementenstroompunten en dus geen gebruik maken van app en site als activatie- en informatiekanaal. Ook ontvangt u in dit geval geen factuur. Alleen MasterCard en VISA worden geaccepteerd.

Veelgestelde vragen (algemeen)

Hier vindt u de meest gestelde algemene vragen

Ik krijg geen stroom als ik aansluit. Wat doe ik verkeerd?

  • Tussen activeren en start levering kan max. 5 minuten tijd zitten
  • Is uw stekker goed aangesloten? (beide zijden)
  • Staat er spanning op de paal? (controleer de aardlekschakelaar!)
  • Heeft u zich eerst geregistreerd op de site? Zo niet, dan dient u zich eerst te registreren.
  • Indien u zich wel al had geregistreerd en wil activeren via site of app, dan is het de vraag of u correct bent ingelogd met uw gebruikersnaam en wachtwoord; controleer of u goed bent ingelogd
  • Mocht u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord kwijt zijn, dan kunt u deze via de site opvragen
  • Als u goed bent ingelogd, controleert u dan of u het juiste aansluitnummer heeft doorgegeven (in de app of op uw persoonlijke site is dit zichtbaar)
  • Als u via het telefoonmenu heeft geactiveerd (088 - 170 7702); bel nogmaals om te controleren of u de juiste aansluiting heeft geactiveerd.

Ik heb kortsluiting veroorzaakt en de aardlekschakelaar is geklapt. Wat moet ik doen?

Haal de stekker uit de aansluiting van de paal en zorg ervoor dat de kortsluiting wordt verholpen. Schakel hierna de aardlekschakelaar weer in en steek uw stekker weer in de aansluiting.

Hoe kan ik mijn verbruik controleren?

In de Evenementenstroom-app of uw persoonlijke site is de historie van uw verbruik af te lezen. Uw verbruik wordt ook afgebeeld op de factuur die u per email wordt toegezonden als u via automatische incasso betaalt.

Welke activeringsmethoden zijn er ?

Er zijn enkele methodes om een AanUit.net punt te activeren:

- U kunt een levering activeren via de website (https://www.evenementenstroom.eu)
- U kunt een levering starten via de Evenementenstroom-app op uw mobiele telefoon of tablet (alleen beschikbaar voor iOS of Android toestellen)
- U kunt bellen naar 088-170 7702 met het bij ons bekende en door u geregistreerde mobiele nummer

Klanten zonder account (niet aangemeld) kunnen een levering starten met creditcard via de telefoon (bovenstaande nummer).

Wat kan je doen met de app?

Met de app kan men alleen leveringen starten en stoppen.

Voor welke systemen is de app beschikbaar ?

De app is beschikbaar voor Apple en Android apparaten.

Voor Windows phones en Blackberry's bestaat er momenteel geen app. Wel bestaat er een goedwerkende (mobiele) site voor alle apparaten. Als u met uw toestel naar www.evenementenstroom.eu gaat, komt u op een mobiele website die net zo prettig werkt als een app.

Zijn de inloggegevens voor de app en de website gelijk ?

Ja, de inloggegevens voor de app en de website zijn gelijk.

Het lukt me niet om in te loggen

Als u niet kunt inloggen dan dient u te controleren of uw inloggegevens correct zijn ingevuld.

Is dit het geval, klik dan op "wachtwoord vergeten". U krijgt dan een nieuw wachtwoord toegestuurd, waarmee u vervolgens opnieuw kunt inloggen.

 

 

Wat voor soort aansluitingen zijn er?

Er zijn verschillende type aansluitingen. Aan de markt- of evenementenstroom kast en wandcontact doos kunt u zien welke aansluitingen er beschikbaar zijn.

Waar vind ik het connectornummer?

Het connectornummer oftewel Evenementenstroom punt vindt u op de zuil of op de kade.

Wat gebeurt er als ik vergeten ben een levering te beëindigen?

Beëindig de levering alsnog en stuur een email naar ons met uitleg wanneer u bent weggegaan.

Hoe zet ik SMS'jes en emails uit?

In uw mijn omgeving (na inloggen) kunt u uw instellingen aanpassen.

Hoeveel connectoren kan ik tegelijkertijd gebruiken?

U kunt 1 connector tegelijkertijd gebruiken als prive persoon. Bent u een bedrijf neem dan contact met ons op via onderstaande formulier.

Veelgestelde vragen (facturatie)

Hier vindt u de meest gestelde vragen over de facturatie

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer of telefoonnummer?

Om uw bankrekening nummer of telefoonnummer te wijzigen dient u te bellen 085 - 2012781

Wanneer krijg ik mijn factuur toegestuurd?

U krijgt uw factuur aan het begin van elke maand als u in de voorafgaande maand van onze dienst gebruik heeft gemaakt.

Ik krijg een herinnering om te betalen

Indien u volgens ons facturatie systeem nog niet heeft betaald, krijgt u een herinnering. Wij verzoeken u dan per direct de rekening te betalen. Indien u al heeft betaald, neem dan contact met ons op via onderstaande contactformulier.

Neem contact op

Bedankt voor uw bericht. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Wachtwoord vergeten?

Uw wachtwoord moet minimaal 8 karakters bevatten.

Vul het e-mailadres in waarmee u zich heeft aangemeld bij ons en kiest u een nieuw wachtwoord van ten minste 8 tekens.